Laman

Anda Tertarik Untuk Berkomentar Atau Mempunyai Keluhan Serupa - Kirim Tulisan Anda Lewat Email - jaringansampahxl.perluditelusuri@blogger.com dan pastikan anda mengirimkan tulisan FIX, karena tulisan anda akan dipublish secara otomatis.. - Gunakan Fitur Ini Dengan Bijak - Dan Semoga Keluhan Kita Semua Didengarkan - Oleh Bos Bos XL - Yang Mungkin Tidak Menggunakan Kartu XL Dalam Berkoneksi

Kementerian Pengangkutan Akan Melakukan Yang Terbaik Untuk Penguna jalan Raya XL PRIORITAS JELEK - RUGI MASUK XL PRIORITAS

Sebaik sahaja berlakunya kemalangan negeri yang melibatkan sebuah bas dilaluan Genting Highland-Kuala Lumpur pada tahun 2013 dan direkodkan sebagai sebuah kemalangan maut paling dasyat yang pernah berlaku dinegara ini, kerajaan melalui Kementerian Pengangkutan telah menubuhkan sebuah badan penasihat bebas bagi melaporkan kepada Menteri Pengangkutan.

Badan tersebut telah mengesyurkan beberapa kaedah kepada kementerian dan telah diluluskan oleh kabinet pada tahu 2014 dan telah mengarahkan beberapa agensi untuk melaksanakan cadangan-cadangan yang diusulkan oleh badan penasihat berkenaan.

Diantaranya ialah pemasangan alatan pengukur kelajuan atau Speed ​​Limiter Device (SLD) bertepatan dengan peraturan yang ditetapkan oleh pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (United Nation) dibawah peraturan 89 bagi setiap kenderaan bas yang dikeluarkan bermula pada tahun 2015, walaubagaimanapun kenderaan bas yang terbabit dengan kemalangan di Paguh baru-baru ini tidak termasuk didalam peraturan tersebut kerana ianya adalah keluaran tahun 2013.

Selain itu Kementerian Pengangkutan juga sedang dalam proses untuk menubuhkan sebuah Lembaga Keselamatan Pengangkutan Malaysia (LKPM) seperti mana yang dicadangkan oleh Panel Penasihat Keselamatan untuk melaksanakan fungsi siasatan yang bebas dan telus mengenai insiden yang melibatkan keselamatan jalan raya, keselamatan, pemantauan dan penilaian inisiatif keselamatan bagi kesemua jenis pengangkutan.

Datuk Seri Liow Tiong lai selaku Menteri Pengangkutan memaklumkan bahawa beliau telah mengarahkan kementeriannya dan pihak MIROS untuk memantau pelaksanaan kesemua cadangan yang diusulkan oleh badan penasihat keselamatan dan juga telah mengarahkan agensi-agensi yang berkaitan di bawah bidang kuasa Kementerian Pengangkutan untuk melaporkan status dan kemajuan perlaksanaan cadangan yang berkaitan.

Datuk Seri Liow yang juga Presiden MCA turut memaklumkan bahawa Bahagian Pengangkutan Logistik Darat Kementerian Pengangkutan telah diberi mandat untuk menjalankan audit secara menyeluruh rantaian perkhidmatan kenderaan awam termasuk termasuk reka bentuk kenderaan, pembinaan, kelulusan dan peraturan pemeriksaan.

Audit berkenaan termasuklah penyimpanan rekod agensi-agensi yang berkaitan dan akan membuat laporan pada suku tahu pertama 2017.

Kementerian Pengangkutan akan memaklumkan kepada orang ramai status laporan mengenai pelaksanaan masing-masing melalui laman web rasmi agensi yang berkaitan dari semasa ke semasa.

- Via http://postmetro.net/kementerian-pengangkutan-akan-melakukan-yang-terbaik-untuk-penguna-jalan-raya/ - On December 29, 2016 at 05:39PM

LAYANAN XL BURUK - Jaringan XL Lemot - Jaringan XL Lambat - Jaringan XL Sampah - begitulah ucapan masyarakat ketika jaringan XL mati mulai 1 Desember tapi tidak ada tanggapan, saya buatkan sebuah blog yang silahkan diturunkan sendiri, - ini merupakan tanggung jawab dari CEO Dian Siswarini yang tidak melakukan kontrol ke bawahannya -

  • Komplain Rangers tidak ada jawaban di FB Page
  • Rangers tidak ada balasan di Kaskus care - semua pada pindah kartu ( Jangan alasan penuh mail )
  • Komplain lewat aplikasi juga ngak dibalas, 
Bersadarkan pantauan XL memang merubah tarifnya lebih dulu ketimbang jaringannya yang dijanjikan berubah 2 bulan sebelumnya - xl malah merubah tarif 9 Desember tapi jaringan malah semakin letoy, apa bagusnya pindah ke PRIORITAS ?? prioritas cuman membebankan kami, tidak ada gunanya, itu artinya nasibku bergantung padamu, kalau pakai prabayar, ngak suka patahkan SCnya - toh sc cuman 6000 rupiah, ngak ada nilainya, bisa dibuat melanggar undang undang lagi.

jaringan xl sampah, jaringan xl lambat

Nah mana tanggung jawab dari CEO atau dari pihak XL yang tidak memberikan konfirmasi seolah olah tidak ada masalah sama sekali, karena nyata nyata masalah besar sejak 1 Desember 2016 ada dan tidak selesai sampai tulisan ini diposting, silahkan layangkan melalui media cetak permohonan maaf - JARINGAN XL SAMPAH - JARINGAN XL LEMOT - JARINGAN XL MAHAL - PAKET INTERNET XL SAMPAH - XL AXIATA SAMPAH - DIAN SISWARINI MUNDUR - TIDAK TAHU MALU - XL MALING PULSA  - XL MALING

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kementerian Pengangkutan Akan Melakukan Yang Terbaik Untuk Penguna jalan Raya XL PRIORITAS JELEK - RUGI MASUK XL PRIORITAS"

Post a Comment

KAMI AKAN SELALU MENINGKATKAN KUALITAS KEDEPANNYA, PADAHAL MASALAHNYA SEKARANG !!! - YA KABUR TOH PELANGGANNYA.. CUSTOMER SERVICEMU TAK MAMPU !! LAYANAN BURUK



AKAR MASALAH !!

AKAR MASALAH !!