Laman

Anda Tertarik Untuk Berkomentar Atau Mempunyai Keluhan Serupa - Kirim Tulisan Anda Lewat Email - jaringansampahxl.perluditelusuri@blogger.com dan pastikan anda mengirimkan tulisan FIX, karena tulisan anda akan dipublish secara otomatis.. - Gunakan Fitur Ini Dengan Bijak - Dan Semoga Keluhan Kita Semua Didengarkan - Oleh Bos Bos XL - Yang Mungkin Tidak Menggunakan Kartu XL Dalam Berkoneksi

Bicara Kes GST Datuk Seri Vida Pada 9, 10 Mac XL PRIORITAS JELEK - RUGI MASUK XL PRIORITAS

Ipoh – Mahkamah Sesyen di sini, sebentar tadi, menetapkan perbicaraan kes pengasas Vida Beauty Sdn Bhd, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida yang didakwa atas 16 pertuduhan gagal membayar Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) berjumlah RM4.2 juta pada 9 dan 10 Mac depan.

Hakim Murtazadi Amran menetapkan tarikh itu selepas Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Raja Rozela Raja Toran, memaklumkan tertuduh mahu dirinya dibicarakan.

Murtazadi juga membenarkan pelepasan sementara pasport Hasmiza selepas peguamnya, Khairil Azwar Khalil mengemukakan permohonan berkenaan kerana tertuduh perlu ke luar negara termasuk menunaikan umrah pada Februari ini.

“Selepas memberi pertimbangan kepada permohonan tertuduh dan mendengar hujah pihak pendakwa, saya menggunakan budi bicara untuk melepaskan sementara pasport tertuduh dan ia perlu dikembalikan selewat-lewatnya 6 Februari ini,” katanya.

Terdahulu, Raja Rozela membantah permohonan pelepasan sementara pasport kerana ia tidak dibuat melalui afidavit, sebaliknya permohonan bersifat kenyataan peguam yang tidak boleh dipercayai dan boleh berubah-ubah.

Hasmiza sebelum ini didakwa atas 32 pertuduhan iaitu 16 pertuduhan kerana gagal mengemukakan penyata GST dari tempoh 1 April 2015 hingga 31 Julai lalu, manakala 16 pertuduhan lagi kerana gagal membayar cukai itu.

Bagaimanapun, pada 15 Disember lalu, dia mengaku salah kepada 16 pertuduhan mengikut Seksyen 41(6) Akta Cukai Barang dan Perkhidmatan iaitu gagal mengemukakan penyata GST, Mahkamah kemudian menjatuhkan hukuman denda RM80,000 pada hari berkenaan.

Bagi 16 lagi pertuduhan mengikut Seksyen 41 (7) akta sama atas kesalahan gagal membayar GST itu, dia mengekalkan pengakuan tidak bersalah dan mahkamah hari ini menetapkan tarikh sebutan kesnya.

Tertuduh yang memiliki produk kesihatan Pamoga dan produk kecantikan Qu Puteh, dituduh melakukan kesalahan itu di pejabat Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Bahagian GST, Wisma Kastam, Jalan Tun Abdul Razak, di sini.

- Via http://postmetro.net/bicara-kes-gst-datuk-seri-vida-pada-9-10-mac/ - On December 30, 2016 at 02:32PM

LAYANAN XL BURUK - Jaringan XL Lemot - Jaringan XL Lambat - Jaringan XL Sampah - begitulah ucapan masyarakat ketika jaringan XL mati mulai 1 Desember tapi tidak ada tanggapan, saya buatkan sebuah blog yang silahkan diturunkan sendiri, - ini merupakan tanggung jawab dari CEO Dian Siswarini yang tidak melakukan kontrol ke bawahannya -

  • Komplain Rangers tidak ada jawaban di FB Page
  • Rangers tidak ada balasan di Kaskus care - semua pada pindah kartu ( Jangan alasan penuh mail )
  • Komplain lewat aplikasi juga ngak dibalas, 
Bersadarkan pantauan XL memang merubah tarifnya lebih dulu ketimbang jaringannya yang dijanjikan berubah 2 bulan sebelumnya - xl malah merubah tarif 9 Desember tapi jaringan malah semakin letoy, apa bagusnya pindah ke PRIORITAS ?? prioritas cuman membebankan kami, tidak ada gunanya, itu artinya nasibku bergantung padamu, kalau pakai prabayar, ngak suka patahkan SCnya - toh sc cuman 6000 rupiah, ngak ada nilainya, bisa dibuat melanggar undang undang lagi.

jaringan xl sampah, jaringan xl lambat

Nah mana tanggung jawab dari CEO atau dari pihak XL yang tidak memberikan konfirmasi seolah olah tidak ada masalah sama sekali, karena nyata nyata masalah besar sejak 1 Desember 2016 ada dan tidak selesai sampai tulisan ini diposting, silahkan layangkan melalui media cetak permohonan maaf - JARINGAN XL SAMPAH - JARINGAN XL LEMOT - JARINGAN XL MAHAL - PAKET INTERNET XL SAMPAH - XL AXIATA SAMPAH - DIAN SISWARINI MUNDUR - TIDAK TAHU MALU - XL MALING PULSA  - XL MALING

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Bicara Kes GST Datuk Seri Vida Pada 9, 10 Mac XL PRIORITAS JELEK - RUGI MASUK XL PRIORITAS"

Post a Comment

KAMI AKAN SELALU MENINGKATKAN KUALITAS KEDEPANNYA, PADAHAL MASALAHNYA SEKARANG !!! - YA KABUR TOH PELANGGANNYA.. CUSTOMER SERVICEMU TAK MAMPU !! LAYANAN BURUK



AKAR MASALAH !!

AKAR MASALAH !!