Laman

Anda Tertarik Untuk Berkomentar Atau Mempunyai Keluhan Serupa - Kirim Tulisan Anda Lewat Email - jaringansampahxl.perluditelusuri@blogger.com dan pastikan anda mengirimkan tulisan FIX, karena tulisan anda akan dipublish secara otomatis.. - Gunakan Fitur Ini Dengan Bijak - Dan Semoga Keluhan Kita Semua Didengarkan - Oleh Bos Bos XL - Yang Mungkin Tidak Menggunakan Kartu XL Dalam Berkoneksi

Insurans Banjir : RM569000.00 Telah Diagihkan Kepada Mangsa Banjir di Kemaman XL PRIORITAS JELEK - RUGI MASUK XL PRIORITAS

Kemaman – Sebanyak RM569,000 pampasan insurans bencana telah diagihkan kepada 569 mangsa banjir di Kemaman sejak November 2015, kata Anggota Parlimen Kemaman Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Beliau yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata daripada jumlah itu, sebanyak RM424,000 telah diagihkan kepada 424 mangsa banjir di Parlimen Kemaman tahun lalu manakala RM145,000 pula diagihkan kepada mangsa banjir hari ini.

“Skim yang dinamakan ‘Kampungku’ ini adalah sebahagian daripada Model Kemaman Siap Siaga yang diiktiraf sebagai contoh terbaik pengurusan bencana, mangsa banjir hanya membayar sebanyak RM50 dan tambahan RM24 lagi dibayar oleh Pejabat Parlimen Kemaman.

“Skim insurans ini telah menjadi budaya di daerah ini, pada mulanya hanya penduduk yang pernah dilanda banjir sahaja mencarum tetapi sekarang ini penduduk di kawasan yang tak pernah kena banjir pun turut menyertainya kerana keperluan mungkin bencana lain menimpa seperti ribut, kebakaran dan sebagainya,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui selepas meninjau Pusat Pemindahan Banjir Sekolah Menengah Kebangsaan Badrul Alam Shah, Kemasik bersama Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman.

Ahmad Shabery berkata skim insurans yang diperkenalkan selepas berhadapan dengan banjir buruk pada 2014 itu memberi manfaat kepada mangsa banjir di daerah tersebut.

“Mangsa yang ditimpa bencana atau banjir akan menerima RM1,000 dalam tempoh tiga hingga tujuh hari dan bagi saya dengan wang tersebut mereka boleh beli banyak keperluan lain,” katanya.

Dalam pada itu, Ahmad Shabery berkata pihaknya juga telah meminta Agro Bank untuk turut membangunkan insurans pertanian bagi melindungi petani dan penternak sekiranya ditimpa bencana.

“Bagi saya insurans ini penting kerana pertanian merupakan satu sektor yang mempunyai risiko yang besar. Kalau tak kerana banjir, mungkin penyakit, kemarau dan sebagainya…ia sentiasa ada risiko,” katanya.

Mengulas mengenai banjir yang berlaku ketika ini, beliau berkata pihaknya sedang membuat penilaian keseluruhan kemusnahan pertanian dan penternakan akibat bencana yang berlaku di seluruh negara.

“Setakat ini yang paling besar ialah di Kelantan, Hulu Terengganu dan di beberapa kawasan di Terengganu…kita akan mendapatkan maklumat terperinci berapa penternak dan petani yang terjejas serta jumlah kerugian sebenar,” katanya.

- Via http://postmetro.net/insurans-banjir-rm569000-00-telah-diagihkan-kepada-mangsa-banjir-di-kemaman/ - On January 05, 2017 at 04:49AM

LAYANAN XL BURUK - Jaringan XL Lemot - Jaringan XL Lambat - Jaringan XL Sampah - begitulah ucapan masyarakat ketika jaringan XL mati mulai 1 Desember tapi tidak ada tanggapan, saya buatkan sebuah blog yang silahkan diturunkan sendiri, - ini merupakan tanggung jawab dari CEO Dian Siswarini yang tidak melakukan kontrol ke bawahannya -

  • Komplain Rangers tidak ada jawaban di FB Page
  • Rangers tidak ada balasan di Kaskus care - semua pada pindah kartu ( Jangan alasan penuh mail )
  • Komplain lewat aplikasi juga ngak dibalas, 
Bersadarkan pantauan XL memang merubah tarifnya lebih dulu ketimbang jaringannya yang dijanjikan berubah 2 bulan sebelumnya - xl malah merubah tarif 9 Desember tapi jaringan malah semakin letoy, apa bagusnya pindah ke PRIORITAS ?? prioritas cuman membebankan kami, tidak ada gunanya, itu artinya nasibku bergantung padamu, kalau pakai prabayar, ngak suka patahkan SCnya - toh sc cuman 6000 rupiah, ngak ada nilainya, bisa dibuat melanggar undang undang lagi.

jaringan xl sampah, jaringan xl lambat

Nah mana tanggung jawab dari CEO atau dari pihak XL yang tidak memberikan konfirmasi seolah olah tidak ada masalah sama sekali, karena nyata nyata masalah besar sejak 1 Desember 2016 ada dan tidak selesai sampai tulisan ini diposting, silahkan layangkan melalui media cetak permohonan maaf - JARINGAN XL SAMPAH - JARINGAN XL LEMOT - JARINGAN XL MAHAL - PAKET INTERNET XL SAMPAH - XL AXIATA SAMPAH - DIAN SISWARINI MUNDUR - TIDAK TAHU MALU - XL MALING PULSA  - XL MALING

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :

0 Response to "Insurans Banjir : RM569000.00 Telah Diagihkan Kepada Mangsa Banjir di Kemaman XL PRIORITAS JELEK - RUGI MASUK XL PRIORITAS"

Post a Comment

KAMI AKAN SELALU MENINGKATKAN KUALITAS KEDEPANNYA, PADAHAL MASALAHNYA SEKARANG !!! - YA KABUR TOH PELANGGANNYA.. CUSTOMER SERVICEMU TAK MAMPU !! LAYANAN BURUK



AKAR MASALAH !!

AKAR MASALAH !!